03/24/17

Licealiści rozwiązują problemy społeczne w pierwszej polskiej edycji programu Social Innovation Relay.


Ponad 60 pomysłów na innowacje społeczne zgłosili uczniowie w pierwszej polskiej edycji programu Social Innovation Relay. Zwycięzcy będą reprezentować Polskę w międzynarodowym finale konkursu. Wśród zgłoszonych pomysłów jest między innymi specjalna opaska połączona z aplikacją mobilną, która ma zwiększyć bezpieczeństwo dzieci i osób starszych oraz projekt aktywizacji społecznej emerytów czy wsparcia funduszu stypendialnego dla utalentowanej młodzieży.

To pierwsza polska edycja konkursu organizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości we współpracy z Nationale-Nederlanden. Zadaniem uczniów było rozwiązanie quizu dotyczącego przedsiębiorczości społecznej, a następnie zaproponowanie usługi lub produktu odpowiadającego na potrzeby wybranej grupy społecznej lub stanowiącego odpowiedź na zidentyfikowane wyzwanie społeczne. Rozwiązanie musiało być trwałe i stabilne finansowo, a więc generować przychód. Sprawa nie była prosta, wymagała od uczniów pełnej mobilizacji, kreatywności i przedsiębiorczego podejścia. Na szczęście na tym etapie mogli oni liczyć na pomoc i profesjonalne porady ze strony wolontariuszy z Nationale-Nederlanden, którzy prowadzili w szkołach zajęcia na temat innowacji i przedsiębiorczości społecznej. W kolejnym etapie będą wspierać uczestników konkursu jako mentorzy w przygotowaniu profesjonalnego biznesplanu przedsięwzięcia.

- To dla nas wielka przyjemność móc zaangażować się w ten projekt i współpracować z młodymi, zdolnymi ludźmi. Podczas lekcji prowadzonych przez naszych wolontariuszy, niejednokrotnie zadziwiało nas innowacyjne podejście do przedsiębiorczości społecznej. Cieszymy się, że nasi mentorzy mogą wspierać inicjatywy najbardziej pomysłowych uczniów z całego kraju.
- – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.