Właśnie ruszyła druga edycja projektu Uniwersytet Sukcesu organizowanego przez fundację Digital University. To edukacyjny program zawodowy skierowany do młodych dziewczyn, które wchodzą na rynek pracy, a także poszukują swojej drogi zawodowej i pasji. Skupia się głównie na osobach, które wychowały się w domach dziecka, rodzinach zastępczych, placówkach środowiskowo-opiekuńczych lub znajdują się w trudnej sytuacji finansowej albo osobistej. Celem programu jest wyposażenie uczestniczek w kompetencje cyfrowe i umiejętności komunikacyjne, które ułatwią im start w dorosłe życie. Partnerem strategicznym projektu po raz drugi została firma Nationale-Nederlanden.
Szansa na dobry start
Zainteresowanie I edycją przerosło nasze oczekiwania - zgłosiło się prawie 250 dziewczyn, a zakwalifikowało się 120 uczestniczek. To pokazuje, że skala potrzeb jest ogromna. Wierzymy, że każdy powinien mieć równe szanse na rozwój i edukację, a – jak pokazują badania - wychowankowie domów dziecka bardzo często po osiągnięciu pełnoletności są pozostawieni sami sobie i znacznie trudniej niż inne dzieci zdobywają wykształcenie. Przed I edycją wierzyliśmy, a po jej realizacji jesteśmy przekonani, że Uniwersytet Sukcesu jest szansą i motywacją do rozpoczęcia nowego życia
– mówi Jowita Michalska, Prezes Fundacji Digital University.
Wsparcie partnerów
Cieszymy się, ze już po raz drugi zaangażowaliśmy się jako partner strategiczny w projekt Uniwersytet Sukcesu, a także, że poszerza się grono firm, które wspólnie z nami chcą wspierać tę wyjątkową inicjatywę. Pierwsza edycja pokazała, że program pozytywnie wpłynął na wiele młodych kobiet, które muszą mierzyć się z trudnymi wyborami życiowymi. Chcemy w dalszym ciągu pomagać im w budowaniu umiejętności i kompetencji niezbędnych do wejścia na rynek pracy. Jesteśmy przekonani, że udział w programie wzmocni uczestniczki nie tylko w zakresie wiedzy o nowych technologiach, ale także przyniesie doświadczenie pomocne w rozwoju osobistym i zawodowym
– mówi Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Nationale-Nederlanden.
Jesteśmy dumni z Partnerów, którzy angażują się w nasz projekt. Jak sami przyznają – współpraca z nami to coś więcej niż logo czy finanse. To ludzie, którzy aktywnie angażują się w działania, dzielą się wiedzą, doświadczeniami i otwierają drzwi swojej organizacji. Ale też niejednokrotnie podkreślają, jak wiele mogą nauczyć się od samych uczestniczek projektu
– podsumowuje Elżbieta Wojciechowska, Dyrektor Programowa Fundacji Digital University.