Fundacja Rak’n’Roll w partnerstwie z La Roche-Posay i Nationale-Nederlanden kolejny raz zachęca do badań profilaktycznych. Tym razem zwraca uwagę na dodatkowy wymiar potwierdzania zdrowia – poczucie ulgi i rozładowania napięcia związanego z odkładaniem troski o siebie oraz niepewnością dotyczącą stanu zdrowia.
Żyjemy w czasach ciągłego napięcia – dbanie o zdrowie nie powinno go potęgować
Wyniki badań opinii i wiele lat naszych doświadczeń w prowadzeniu komunikacji profilaktycznej pokazują, że jako społeczeństwo nie chcemy być profilaktycznie straszeni rakiem. Zwrócenie uwagi na potwierdzenie zdrowia – korzyść ze zrobienia badania, zmienia perspektywę, jest dla odbiorców tego rodzaju komunikacji, a więc osób z założenia zdrowych, bardziej atrakcyjne i motywujące do działania
– mówi Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll.
Zaangażowanie we współpracę z Fundacją Rak’n’Roll to dla nas coś więcej niż partnerstwo – to wyraz naszej troski o zdrowie i dobrostan ludzi. Dlatego kolejny raz wspieramy kampanię „Dzień na U”, która zachęca do badań profilaktycznych i regularnego potwierdzania swojego zdrowia. Chcemy przypominać Polkom i Polakom, że najkorzystniejszą formą dbania o zdrowie jest właśnie zapobieganie pojawianiu się lub rozwojowi niepożądanych zjawisk. W tym celu należy jednak wykonać ten jeden krok, np. wziąć „Dzień na U”
– mówi Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektorka Komunikacji Korporacyjnej i Rzeczniczka Prasowa Nationale-Nederlanden.
Kogo i co zobaczymy w tegorocznej kampanii?
Jako La Roche-Posay z ogromną radością kontynuujemy współpracę z Fundacją Rak'n'Roll, wspierając nową kampanię społeczną. Jako marka globalnie od lat jesteśmy zaangażowani w promowanie profilaktyki i zdrowia skóry, a wspólna kampania to kolejny krok w realizacji naszej misji. Pragniemy, aby każdy Polak mógł doświadczyć bezcennej ulgi i spokoju po badaniach profilaktycznych – tego właśnie symbolicznego "Uuuu", które jest esencją tej kampanii. Ta wyjątkowa inicjatywa z angażującą narracją oraz udziałem znanych artystów i influencerów, udowadnia, że regularne potwierdzanie zdrowia to świadomy i niezbędny element lifestylu, który pozwala z energią i spokojem czerpać z pełni każdego dnia
– Natalia Walencik-Metelska, Senior Brand Manager La Roche-Posay.
Nationale-Nederlanden działa w Polsce od 1994 roku. Firma jest jednym z liderów rynku, specjalizującym się w ubezpieczeniach na życie, oszczędnościach i emeryturach. W ofercie posiada produkty, które pomagają klientom dbać o to, co dla nich najważniejsze, czyli życie i zdrowie. Jako firma odpowiedzialna społecznie od lat angażuje się w inicjatywy, które rozwiązują problemy społeczne i poprawiają jakość życia Polaków.
Projekt Dzień na U - „Dzień na U” to kampania zainicjowana w 2019 roku przez Fundację Rak’n’Roll, zachęcająca do regularnego wykonywania badań profilaktycznych, w której zamiast nieskutecznie straszyć chorobą postawiła na pozytywny przekaz. Wiedząc, że jednym z usprawiedliwień jest „brak czasu”, Fundacja stworzyła „Dzień na U”, w którym nic nie jest ważniejsze od potwierdzenia zdrowia badaniami profilaktycznymi. Początkowo komunikacja była kierowana do kobiet, stąd „Dzień na U”, czyli dzień na wykonanie USG piersi. Skuteczność pozytywnej komunikacji przekonała Fundację do rozszerzenia działań i skierowania ich również do mężczyzn. Od czterech lat w działania angażujemy również pracodawców, którzy przystępując do programu Dzień na U zapewniają swoim pracownikom dodatkowy czas wolny na wykonanie badań lub możliwość ich wykonania w godzinach pracy. Taką możliwość ma obecnie 53 500 pracowników w 80 firmach i instytucjach. W 2023 roku Fundacja rozbudowała projekt, organizując po raz pierwszy akcję „Zrób sobie Dzień na U”. Umożliwia w niej mieszkańcom mniejszych miast zrobienie wybranych badań profilaktycznych. Do tej pory odwiedziła 23 miasta i przebadała prawie 3200 osób. Projekt „Dzień na U” został nagrodzony Europejską Nagrodą Obywatelską.
Fundacja Rak’n’Roll zmienia schematy myślenia o chorobie nowotworowej i działa na rzecz poprawy jakości życia chorych. Pomaga przechodzić przez raka: leczyć się godnie, żyć dobrze i z radością. Tworzy programy, które są odpowiedzią na luki w systemie, a dotyczą potrzeb chorych i ich bliskich.
Wobec rosnącej skali problemu, utrudnia życie rakowi. Działa na rzecz zdrowych wyborów, zachowań i otaczania siebie troską na co dzień.
Fundacja Rak’n’Roll powstała w październiku 2009 roku z inicjatywy Magdy Prokopowicz, która po swoich doświadczeniach z chorobą onkologiczną chciała pomóc ludziom w podobnej sytuacji.
La Roche-Posay - to marka dermokosmetyczna nr 1 na świecie polecana przez lekarzy dermatologów. Została opracowana z myślą o najbardziej wymagającej skórze. Misją marki jest poprawa jakości życia pacjentów poprzez oferowanie od 50 lat innowacyjnych, bezpiecznych i skutecznych rozwiązań, równocześnie angażując się w działania na rzecz profilaktyki czerniaka oraz wsparcie osób w w trakcie leczenia onkologicznego, które doświadczają zmian skórnych wywołanych chorobą.





