Pojawienie się wirusa SARS CoV-2 wpłynęło na funkcjonowanie wielu firm. Pracodawcy stanęli przed wieloma trudnymi decyzjami dotyczącymi m.in. redukcji etatów czy optymalizacji kosztów. W tym niepewnym czasie zmianie uległa także oferta świadczeń pozapłacowych. Dziś pracownicy jeszcze bardziej niż dotychczas oczekują od pracodawców poczucia bezpieczeństwa oraz możliwie największego wsparcia wokół zdrowia i profilaktyki. W raporcie „Benefity pracownicze w dobie pandemii” sprawdzamy, jak przedsiębiorcy oceniają wpływ pandemii na sytuację finansową ich firmy oraz które świadczenia zyskały w tym czasie na znaczeniu. Zapraszamy do lektury!
Badanie zrealizowane zostało na zlecenie Nationale-Nederlanden przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych w styczniu 2021 roku. W ramach badania ilościowego przeprowadzono wywiady przy użyciu techniki CATI, na firmach (N = 300 (w tym: 25% liczba pracowników 2-19 (n = 75), 50% liczba pracowników 20-250 (n = 150), 25% - liczba pracowników 250+ (n = 75)).