Ponad dwuletnia pandemia pozostawiła ślady w codziennym życiu społeczeństwa. Wiele osób z obawy przed zachorowaniem zaczęło unikać tłumów, a zamiast komunikacji miejskiej, decydowali się skorzystać z roweru lub hulajnogi. Jak wynika z trzeciej edycji raportu Nationale-Nederlanden, niemal 80 proc. ankietowanych deklaruje użytkowanie tych środków transportu w sezonie wiosenno-letnim, a 40 proc. wszystkich respondentów jeździ rowerem przez cały rok. Na popularności zyskuje hulajnoga elektryczna – z jej pomocą przemieszcza się już blisko 20 proc. badanych. W ostatnim czasie na nasilenie tego trendu wpłynęły także wysokie ceny paliwa oraz względy ekologiczne.
Ponad połowa Polaków nie chce przepłacać za paliwo
40 proc. badanych obawia się kolizji na drodze
Polacy chcą czuć się bezpiecznie
W tekście powołano się na wyniki dwóch badań przeprowadzonych na zlecenie Nationale-Nederlanden. Pierwsze z nich zostało opracowane przez smartscope w dn. 11-22 lutego 2022 roku. Wywiady zrealizowano przy użyciu techniki CAWI na osobach posiadających ubezpieczenie rowerowe w Nationale-Nederlanden w wieku 18+ (N = 202). Drugie badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych w dniach 27-29 kwietnia 2022 r. W ramach badania ilościowego zrealizowano wywiady przy użyciu techniki CATI, na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków (n=1001).