Świat ubezpieczeń i inwestycji bywa skomplikowany. Ważne jest więc, by mówić i pisać o nim prosto. Dlatego właśnie Nationale-Nederlanden prowadzi program prostego języka #PoLudzku. Krok po kroku zmienia on język komunikacji firmy i przybliża klientom tematykę ubezpieczeń, emerytury i inwestycji. Potwierdzeniem sukcesu tego programu jest wyróżnienie strefy klienta Moje NN certyfikatem, który przyznała Pracownia Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego. Na polskim rynku tylko 7 organizacji, w tym 3 ubezpieczycieli, może pochwalić się takim tytułem.
Nationale-Nederlanden przygotowało portal, którego treści są zgodne ze standardem prostej polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego. Klienci „Mojego NN” otrzymują przejrzystą przestrzeń, w której wszystkie produkty opisane są prostym, dynamicznym językiem. Nie potkniemy się tu o długie, skomplikowane gramatycznie zdania czy zbędną terminologię. Partnerski ton komunikacji sprawia, że przestrzeń ta dla każdego użytkownika staje się „moja” nie tylko z nazwy
– mówi dr Grzegorz Zarzeczny, Pracownia Prostej Polszczyzny Uniwersytetu Wrocławskiego.
#PoLudzku - komunikacja nastawiona na klienta
Ponad 2 lata temu, kiedy rozpoczęliśmy budowę nowej strefy klienta Moje NN, postawiliśmy sobie za cel stworzenie miejsca, w którym nasi klienci będą mogli nie tylko na jednej platformie sprawdzić, które produkty mają w Nationale-Nederlanden, ale przede wszystkim zrozumieć, jaką wartość one im dają oraz jak z nich skorzystać. Prosty język stał się dla nas kluczem do pokazania trudnego świata ubezpieczeń, emerytury i inwestycji w przystępny i zrozumiały sposób. Wzięliśmy udział w audycie językowym, żeby sprawdzić nasze działania w praktyce. Certyfikat prostej polszczyzny jest dla nas wielkim wyróżnieniem i potwierdzeniem, że jesteśmy na dobrej drodze do ułatwiania życia naszym klientom
– mówi Paulina Garstka, Dyrektorka ds. Cyfrowych Platform dla Klienta w Nationale-Nederlanden.
Klarowny język kluczem do dobrych relacji z klientami
Pisanie o ubezpieczeniach #PoLudzku to nie lada wyzwanie. Przede wszystkim trzeba spojrzeć na treści oczami klienta, który nie zawsze rozumie specjalistyczne sformułowania stosowane przy opisach produktów czy w umowach. Dlatego zależało nam, aby treści w Moje NN były przejrzyste, klarowne i nie budziły wątpliwości wśród użytkowników platformy. Certyfikat jest dla nas dowodem, że udało nam się zrealizować to założenie. Przed nami kolejne projekty, których celem jest upraszczanie i przybliżenie klientom świata ubezpieczeń. Mamy nadzieję, że już wkrótce będziemy mogli powiedzieć nieco więcej o wynikach naszej pracy
– mówi Marlena Baczyńska, Liderka programu prostego języka #PoLudzku – Centrum CX w Nationale-Nederlanden.