Sezon wakacyjny powoli się kończy i zaczynamy już myśleć o powrocie najmłodszych do szkół. Jednym ze stałych elementów przygotowań jest wybór ubezpieczenia dla naszego dziecka – jak pokazuje najnowsze badanie wykonane na zlecenie Nationale-Nederlanden, co roku robi to aż 95% Polaków. Najchętniej korzystamy z opcji, które oferuje nam szkoła, ale ponad 40% rodziców decyduje się na samodzielny zakup. Około 30% ankietowanych rodziców przyznało, że ich dziecko przynajmniej raz miało wypadek w szkole.
Cieszy duża popularność ubezpieczania pociech na początku roku szkolnego. Jakkolwiek większość rodziców ciągle stawia na ofertę przedstawianą przez szkołę, to coraz chętniej również poświęcają chwilę na analizę we własnym zakresie. A jednym z istotniejszych etapów takiego procesu jest zapoznanie się z zakresami ubezpieczeń – ubezpieczenie to nie tylko świadczenie pieniężne z tytułu wypadku np. w trakcie przerwy między lekcjami, ale i dostęp do pomocy psychologicznej po wypadku, pokrycie kosztów leczenia i późniejszej rehabilitacji. Z kolei w przypadku ugryzienia przez kleszcza – m.in. wizyta lekarska, transport i badanie kleszcza w celu stwierdzenia obecności patogenów wywołujących choroby odkleszczowe, testy diagnostyczne czy antybiotykoterapia
– mówi Iwona Debis, menedżer ds. produktów w Nationale-Nederlanden.
Wrześniowe obawy
Często, gdy myślimy o ubezpieczeniu szkolnym, do głowy przychodzą nam scenariusze związane z uszczerbkiem na zdrowiu fizycznym dziecka. I oczywiście jest to jedna z głównych przyczyn korzystania ze świadczeń, ale warto też pamiętać o innych aspektach ubezpieczenia. Mogą być to m.in. środki na pokrycie kosztów korepetycji czy pomoc psychologa. Dzisiejsza oferta ubezpieczeniowa może gwarantować szeroki zakres zdarzeń, warto o tym informować i zwiększać świadomość rodziców
– dodaje Iwona Debis.
Wypadki się jednak zdarzają
Nationale-Nederlanden działa w Polsce od 1994 roku. Firma jest jednym z liderów rynku, specjalizującym się w ubezpieczeniach na życie, oszczędnościach i emeryturach. W ofercie posiada produkty, które pomagają klientom dbać o to, co dla nich najważniejsze, czyli życie i zdrowie. Jako firma odpowiedzialna społecznie od lat angażuje się w inicjatywy, które rozwiązują problemy społeczne i poprawiają jakość życia Polaków.