Szybka diagnoza w przypadku poważnych chorób, tj. onkologicznych czy kardiologicznych, ma kluczowe znaczenie dla skuteczności leczenia. Długie oczekiwanie na badania potęguje nasze obawy i zwiększa stres przed pogorszeniem się stanu zdrowia. A kwestia dotyczy aż 1/3 Polaków – tylu z nas zetknęło się z diagnozą takiej choroby, u siebie lub bliskich, co pokazało badanie „Jak chorują Polacy” na zlecenie Nationale-Nederlanden.
Czekamy na diagnozę nawet… rok!
Jak długo czekamy na wizytę?
Konsultujemy się z 2, 3 lekarzami
Leczenie – jak je oceniamy?
Polacy widzą, że posiadając ubezpieczenie zdrowotne, nawet dla najbardziej poważnych zachorowań, mają szansę na łatwiejszy dostęp do badań i leczenia. Tak twierdzi aż 70% Polaków. Mamy też coraz większe oczekiwania co do standardu opieki medycznej. To sprawia, że jesteśmy gotowi – a w największym stopniu młodsze pokolenie – zapłacić więcej, by zapewnić sobie oraz swoim najbliższym komfort na wypadek choroby
– mówi Diana Rychter, menedżerka ds. badań rynkowych i analiz w Nationale-Nederlanden.
Niezadowolone „Zetki”
Jak pokazało badanie, Polacy potrzebują rozwiązań zapewniających opiekę medyczną w przypadku podejrzenia poważnego zachorowania, z szybkim dostępem do badań, specjalistów i odpowiednio wysokim wsparciem finansowym ubezpieczyciela, nawet po zakończeniu leczenia. Unikalną ofertą odpowiadającą na to zapotrzebowanie jest Ubezpieczeniowy program wsparcia w chorobie. Aby dobrze przygotować się na poważną chorobę, kluczowy jest właśnie dostęp do skutecznej i dostępnej opieki medycznej (na co wskazało 67 proc. respondentów) i zabezpieczenie środków finansowych na leczenie i inne potrzeby w chorobie (47 proc.). Wiemy, że poważne zachorowanie oznacza pogorszenie jakości życia (co przyznało 47 proc.), a także często niesamodzielność (44 proc.), dlatego szybką dostępność do opieki medycznej muszą wspierać odpowiednio wysokie środki finansowe
– mówi Diana Rychter.
Nationale-Nederlanden działa w Polsce od 1994 roku. Firma jest jednym z liderów rynku, specjalizującym się w ubezpieczeniach na życie, oszczędnościach i emeryturach. W ofercie posiada produkty, które pomagają klientom dbać o to, co dla nich najważniejsze, czyli życie i zdrowie. Jako firma odpowiedzialna społecznie od lat angażuje się w inicjatywy, które rozwiązują problemy społeczne i poprawiają jakość życia Polaków.