Tylko 30% dorosłych Polaków ocenia swój stan zdrowia pozytywnie, jak wynika z badania „Jak chorują Polacy” zrealizowanego na zlecenie Nationale-Nederlanden. Najbardziej zadowoleni ze swojego stanu zdrowia są przedstawiciele pokolenia Z (40%) oraz Millenialsi (33%), podczas gdy wśród Baby Boomers odsetek ten wynosi jedynie 27%. Badanie pokazało także, że osoby korzystające z dodatkowych świadczeń zdrowotnych, takich jak abonamenty medyczne czy ubezpieczenia, częściej mają lepszą opinię o swoim zdrowiu. Główne źródło wiedzy o zdrowiu stanowią dla Polaków lekarze, a w przypadku problemów zdrowotnych najczęściej decydujemy się na wizytę u specjalisty.
Polacy umiarkowanie zadowoleni ze swojego zdrowia
Ważne jest, by w trosce o swoje bezpieczeństwo zdrowotne nie tylko korzystać z profesjonalnej opieki medycznej, ale także odpowiednio się zabezpieczyć. Tymczasem polisę ubezpieczenia zdrowotnego posiada jedynie 24% respondentów naszego badania. To pokazuje, jak wiele osób nie ma dostatecznego zabezpieczenia w razie choroby. Wśród osób posiadających ubezpieczenie aż 40% nie ma w nim ochrony na wypadek poważnego zachorowania. A polisa ubezpieczeniowa to realne wsparcie – niemal 55% osób posiadających ubezpieczenie na życie i na wypadek choroby deklaruje, że daje im ono poczucie bezpieczeństwa. Dla 50% ważne jest finansowe zabezpieczenie nie tylko samego siebie, ale też swoich bliskich. To właśnie troska o przyszłość i stabilność finansową w trudnych momentach jest najczęstszą motywacją do zakupu polisy. Warto więc pamiętać, że dbając o zdrowie, powinniśmy również zadbać o odpowiednie ubezpieczenie, m.in. w ramach Ubezpieczeniowego programu wsparcia w chorobie NN – to inwestycja w spokój i bezpieczeństwo, zarówno nasze, jak i naszych bliskich
– mówi Michał Nestorowicz, dyrektor Segmentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Nationale-Nederlanden.
Źródła wiedzy o zdrowiu: lekarz, internet, bliscy
Reakcja na dolegliwości? Wizyta u lekarza
Nationale-Nederlanden działa w Polsce od 1994 roku. Firma jest jednym z liderów rynku, specjalizującym się w ubezpieczeniach na życie, oszczędnościach i emeryturach. W ofercie posiada produkty, które pomagają klientom dbać o to, co dla nich najważniejsze, czyli życie i zdrowie. Jako firma odpowiedzialna społecznie od lat angażuje się w inicjatywy, które rozwiązują problemy społeczne i poprawiają jakość życia Polaków.