Polacy coraz częściej poszukują lepszej jakości usług medycznych i łatwiejszego dostępu do specjalistów, co jest szczególnie widoczne wśród młodszych pokoleń. Co trzecia osoba z pokolenia Z rozważa zakup ubezpieczenia na życie, żeby mieć wsparcie w przypadku poważnych zachorowań. Tymczasem zaledwie 5 proc. spośród najstarszych pacjentów decyduje się na dodatkowo płatną diagnostykę w prywatnej placówce, co ukazało badanie „Jak chorują Polacy?” przeprowadzone na zlecenie Nationale-Nederlanden.
Dostęp do diagnostyki – prywatnie czy państwowo?
Badanie pokazało, że w razie choroby zrozumienie kolejnych etapów leczenia po postawieniu diagnozy może być trudne i zależy w dużej mierze od pokolenia. W przypadku starszych pacjentów (X, baby boomers) ok. 40 proc. ma pełną świadomość następnych kroków terapii, a 75–80% przynajmniej w ogólnym zarysie rozumie, co je czeka. Najmniej zorientowane są osoby z pokolenia Z, co jest związane z ich młodym wiekiem oraz brakiem doświadczenia w podobnych sytuacjach. Co ciekawe, Zetki częściej niż osoby starsze sądzą, że w razie potrzeby mogą liczyć na wsparcie znajomych lub skorzystać z płatnej opieki
– mówi Michał Nestorowicz, dyrektor Segmentu Ubezpieczeń Indywidualnych w Nationale-Nederlanden.
Najważniejszy termin wizyty
Młodsi pacjenci są bardziej krytyczni
Nationale-Nederlanden działa w Polsce od 1994 roku. Firma jest jednym z liderów rynku, specjalizującym się w ubezpieczeniach na życie, oszczędnościach i emeryturach. W ofercie posiada produkty, które pomagają klientom dbać o to, co dla nich najważniejsze, czyli życie i zdrowie. Jako firma odpowiedzialna społecznie od lat angażuje się w inicjatywy, które rozwiązują problemy społeczne i poprawiają jakość życia Polaków.