Medbus to mobilna przychodnia, która co roku w ramach akcji „Zrób sobie Dzień na U” odwiedza miejscowości i mniejsze miasta, by ułatwić ich mieszkańcom dostęp do badań i promować profilaktykę zdrowotną. W tym roku zagości w północno-zachodniej Polsce – od 3 czerwca będzie można bezpłatnie potwierdzić swoje zdrowie, wykonując badanie USG lub badanie znamion, a także zdobyć wiedzę na temat profilaktyki zdrowotnej. Akcję organizuje Fundacja Rak’n’Roll, a jej partnerami są Nationale-Nederlanden i La Roche-Posay.
Raz w roku potwierdź swoje zdrowie
Od wielu lat prowadzimy projekt „Dzień na U”, w którym zachęcamy do regularnego potwierdzania zdrowia. Znając najczęstsze wymówki Polaków, oprócz zachęcania, ułatwiamy też zrobienie badania, m.in. prowadząc akcję „Zrób sobie Dzień na U”. W poprzednich latach odwiedziliśmy 13 miast północno-wschodniej i wschodniej Polski. Prawie 1800 osób skorzystało z badań. Przed nami 10 miast w północno-zachodniej Polsce, w których wykonamy 1400 badań. Wierzymy, że nawet jednorazowe doświadczenie może być początkiem dobrego profilaktycznego nawyku
– mówi Olga Myślińska z Fundacji Rak’n’Roll.
Inwestycja w profilaktykę zdrowotną to najlepszy sposób, by zadbać o lepsze jutro – zarówno własne, jak i naszych bliskich. Wspierając po raz kolejny inicjatywę „Zrób sobie dzień na U”, chcemy budować bardziej świadome społeczeństwo i dawać ludziom narzędzia, by mogli zatroszczyć się o to, co najważniejsze – zdrowie. Wsparcie kolejnej już tury bezpłatnych badań w medbusie, po raz trzeci rok z rzędu, to dla naszej firmy nie tylko wyraz codziennej troski, ale również dobry wyraz filozofii, która nam przyświeca. Jednocześnie również już od trzech lat dajemy naszym pracownikom możliwość wzięcia dodatkowego dnia wolnego, właśnie „Dnia na U”, który mogą przeznaczyć na badania profilaktyczne. To więcej niż benefit – to nasze realne działanie na rzecz zdrowia. Cieszy nas, że do tej inicjatywy dołącza coraz więcej firm
– mówi Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej i rzeczniczka prasowa Nationale-Nederlanden.
Jako marka La Roche-Posay, ekspert w dziedzinie pielęgnacji, z dumą ponownie łączymy siły z fundacją Rak’n’Roll w ramach tegorocznej akcji „Zrób sobie Dzień na U”! Skóra to nasz największy organ, tarcza przed światem, dlatego pragniemy dbać o jej zdrowie i komfort. Wiedząc, że ponad 88% społeczeństwa nie stosuje systematycznie ochrony przeciwsłonecznej, aktywnie edukujemy na temat konieczności stosowania fotoprotekcji przez 365 dni w roku, zachęcając do profilaktyki czerniaka i kontroli znamion. Teraz idziemy krok dalej – z medbusami dotrzemy tam, gdzie dostęp do badań dermatoskopii jest utrudniony, tak by zdrowie skóry było w zasięgu każdego!
– mówi Natalia Walencik-Metelska, Senior Brand Manager, La Roche-Posay.
Jak skorzystać z bezpłatnych badań w medbusie?
Poniżej lista terminów i lokalizacji, w których pojawi się medbus:
- 3 czerwca: Człuchów, Targowisko Miejskie
- 4 czerwca: Bytów, Rynek
- 5 czerwca: Sławno, pl. Ks. Kard. S. Wyszyńskiego
- 6 czerwca: Białogard, pl. Wolności
- 7 czerwca: Gryfice, pl. Zwycięstwa
- 8 czerwca: Kamień Pomorski, Stary Rynek
- 9 czerwca: Nowogard, parking Hotel Przystań, ul. Zielona
- 10 czerwca: Łobez, parking przy Hali Widowiskowo-Sportowej, ul. Orzeszkowej 7
- 11 czerwca: Złocieniec, ul. Stary Rynek
- 12 czerwca: Wałcz, pl. Wolności
[1] https://www.cbos.pl/PL/publikacje/raporty_tekst.php?id=6874, [odczyt: 16.05.2025]
Fundacja Rak’n’Roll zmienia schematy myślenia o chorobie nowotworowej i działa na rzecz poprawy jakości życia chorych. Pomaga przechodzić przez raka: leczyć się godnie, żyć dobrze i z radością. Tworzy programy, które są odpowiedzią na luki w systemie, a dotyczą potrzeb chorych i ich bliskich. Wobec rosnącej skali problemu, utrudnia życie rakowi. Działa na rzecz zdrowych wyborów, zachowań i otaczania siebie troską na co dzień. Fundacja Rak’n’Roll powstała w październiku 2009 roku z inicjatywy Magdy Prokopowicz, która po swoich doświadczeniach z chorobą onkologiczną chciała pomóc ludziom w podobnej sytuacji.
Nationale-Nederlanden działa w Polsce od 1994 roku. Firma jest jednym z liderów rynku, specjalizującym się w ubezpieczeniach na życie, oszczędnościach i emeryturach. W ofercie posiada produkty, które pomagają klientom dbać o to, co dla nich najważniejsze, czyli życie i zdrowie. Jako firma odpowiedzialna społecznie od lat angażuje się w inicjatywy, które rozwiązują problemy społeczne i poprawiają jakość życia Polaków.
La Roche-Posay - to marka dermokosmetyczna nr 1 na świecie polecana przez lekarzy dermatologów. Została opracowana z myślą o najbardziej wymagającej skórze. Misją marki jest poprawa jakości życia pacjentów poprzez oferowanie od 50 lat innowacyjnych, bezpiecznych i skutecznych rozwiązań, równocześnie angażując się w działania na rzecz profilaktyki czerniaka oraz wsparcie osób w w trakcie leczenia onkologicznego, które doświadczają zmian skórnych wywołanych chorobą.