Nationale-Nederlanden (wcześniej ING Życie) wspiera tegoroczną, polską edycję międzynarodowego ruchu Movember. Celem przedsięwzięcia jest podnoszenie świadomości mężczyzn w zakresie profilaktyki nowotworowej.
Włożyliśmy dotychczas wiele energii w działania, mające na celu propagowanie profilaktyki nowotworowej. Aktualnie, już jako Nationale-Nederlanden rozszerzamy spektrum naszych działań i tym samym robimy kolejny krok w tak ważnym temacie, jakim jest zachęcenie Polaków do korzystania z badań profilaktycznych. Tym razem działania adresujemy również do mężczyzn, bowiem w rozpoczętej przez nas kampanii „Cieszę się, że to zrobiłam/zrobiłem” po raz kolejny podejmujemy temat chorób nowotworowych. Z organizatorami kampanii Movember Polska połączył więc nas wspólny cel – przekonanie panów do stosowania profilaktyki nowotworowej. Wierzymy, że dzięki niestandardowym akcjom zachęcimy mężczyzn do troski o to, co najważniejsze – własne zdrowie i życie. Bo profilaktyka nowotworowa to nic skomplikowanego i trudnego. Wystarczy tylko chcieć wdrożyć jej zasady do codziennego życia i konsekwentnie je stosować. Warto, bo jest to najprostszy krok do zdrowia.
wyjaśnia Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Nationale-Nederlanden.
Ponieważ głównym celem kampanii jest przede wszystkim edukacja, jej inicjatorzy zaplanowali także zbiórkę pieniędzy. Dochód z niej przeznaczony zostanie na wydanie książki dla ojców i synów w każdym wieku, którą będą mogli przeczytać wspólnie i dowiedzieć się z niej, jak na różnych etapach swojego życia dbać o swoje zdrowie intymne i profilaktykę męskich nowotworów.
Chcemy nauczyć mężczyzn, jak badać się samemu i kiedy zgłosić się do lekarza, ponieważ odpowiednio wcześnie zdiagnozowany rak jądra ma wyleczalność na poziomie 92%. A ponieważ mężczyźni nie są chętni do rozmawiania o swoich problemach natury intymnej spotykamy się z nimi w wyjątkowym otoczeniu męskich enklaw, jakimi są barbershopy, aby zachęcać ich do pogłębiania wiedzy o profilaktyce nowotworowej, podając ją w przyjaznej i atrakcyjnej formie.
zaznacza Jakub Kajdaniuk, Fundacja Światełko, organizator polskiej edycji akcji Movember Polska.