Profilaktyka zdrowotna, edukacja finansowa i wolontariat pracowniczy – te działania Nationale-Nederlanden znalazły się w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, wydawanym przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Po raz szesnasty zebrano w nim aktywności z zakresu odpowiedzialności społecznej i zrównoważonego rozwoju.
Pierwszą z nich jest profilaktyka zdrowotna. Nationale-Nederlanden we współpracy z licznymi partnerami społecznymi zachęca do badań profilaktycznych i zdrowego stylu życia. Od lat angażuje się w kampanie związane z chorobami nowotworowymi, takie jak: Movember Polska czy obchody Międzynarodowego Dnia Walki z Rakiem. Firma jest również sponsorem tytularnym biegów przełajowych CITY TRAIL. Idea tych ogólnopolskich zawodów zachęca do prowadzenia aktywnego trybu życia całe rodziny.
W raporcie uwzględniono również zaangażowanie ubezpieczyciela w edukację finansową. Celem firmy jest wzmacnianie świadomości ubezpieczeniowej i emerytalnej oraz promowanie długoterminowego oszczędzania i odpowiedzialnego planowania przyszłości finansowej. W 2017 roku Nationale-Nederlanden było Partnerem Strategicznym Forum Ekonomicznego Młodych Liderów, a także wspierało Ogólnopolskie Forum Mediów Akademickich. Edukacyjna misja jest kontynuowana także w tym roku – w marcu swoją premierę miała gra edukacyjna dla młodzieży „Finanse – ogarniam to!”.
Trzecią praktyką docenioną przez organizatorów jest wolontariat pracowniczy. Od kilku lat firma zachęca swoich pracowników do zgłaszania własnych projektów, na których realizację zdobywają granty. Wśród przeprowadzonych inicjatyw znajdują się: coaching dla samotnych matek, remonty w domach dziecka, czy olimpiada dla niepełnosprawnych dzieci.
Uwzględnienie naszych projektów w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce” to niewątpliwie powód do dużej satysfakcji, ale przede wszystkim motywacja do rozwoju kolejnych praktyk z zakresu CSR. Jako przedstawiciele branży ubezpieczeniowej czujemy się odpowiedzialni za uświadamianie społeczeństwa, szczególnie w zakresie promowania zdrowych nawyków. Wyjątkowo bliska jest nam tematyka profilaktyki zdrowotnej i edukacji w tym zakresie, jak również dbanie o bezpieczną przyszłość finansową Polaków.
– mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.