Wakacje to czas wytchnienia od natłoku obowiązków i bieżących spraw. Jak się jednak okazuje, w trakcie urlopu nie umiemy obejść się bez telefonu. Z raportu Nationale-Nederlanden „Bezpieczni w podróży” wynika, że tylko 16 proc. polskich turystów chce pozostać w tym czasie „offline”. Czego więc szukamy w sieci podczas błogiego lenistwa?
Bez smartfonu ani rusz
Poczekaj, tylko sprawdzę maila
Na wakacje z telefonem i polisą
Dla prawie połowy ankietowanych smartfon to również narzędzie dzięki, któremu mogą utrwalać najważniejsze chwile z wyjazdów, robić zdjęcia lub kręcić filmy. Jednak telefon szczególnie przydaje się w sytuacjach kryzysowych.
Jak pokazuje nasz raport, co trzecia osoba w trakcie zagranicznych wczasów doświadcza jakiegoś nieszczęśliwego zdarzenia losowego. Najczęściej są to awaria samochodu, choroba lub kradzież. Nierzadko przytrafiają się przypadki odwołanego lotu. W takich sytuacjach telefon umożliwi nam wezwanie pomocy. Dzięki temu możemy zgłosić szkodę, skorzystać ze wsparcia w ramach assistance, czy umówić wizytę lekarską
– podkreśla Małgorzata Zgudka, ekspertka Nationale-Nederlanden.
Co trzeci Polak bez ochrony
Chociaż nie ma jednego prostego sposobu na uniknięcie wszystkich przykrych niespodzianek, to warto zrobić wszystko, aby się przed nimi ustrzec. Koszt ubezpieczenia turystycznego zaczyna się już od kilku złotych dziennie. A w przypadku niespodziewanego zdarzenia, pomoże nie tylko zniwelować koszty z nim związane, ale również zapewni adekwatną do sytuacji pomoc i wsparcie
– dodaje Małgorzata Zgudka.