Świadomość potrzeby przeprowadzania badań profilaktycznych wśród Polaków wzrasta z roku na rok. Jednak częściej do lekarza wybierają się kobiety. Skierowana do mężczyzn akcja Movember Polska 2019, którą już po raz piąty wspiera Nationale-Nederlanden, odczarowuje stereotypy i przełamuje tabu. W darmowych badaniach może wziąć udział nawet 3 tys. Polaków.
Pod wąsem
Z raportu przeprowadzonego przez Nationale-Nederlanden wynika, że jedynie połowa Polaków poddaje się badaniom, mającym na celu wcześniejsze wykrycie chorób. I, co niestety jest dużym wyzwaniem, nadal chętniej decydują się na nie kobiety. Dlatego nie mieliśmy wątpliwości, by po raz kolejny wesprzeć akcję Movember, która skierowana jest do mężczyzn.
Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.
Od samego początku robimy Movember po swojemu, koncentrując się na niecodziennej komunikacji i realizacji badań. Pokazujemy, że raka nie warto się bać. Warto za to się badać, żeby zadbać o swoje zdrowie.
Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko, organizator akcji Movember w Polsce.
Harmonogram badań
- 12 X - Gdańsk, Galeria Metropolia;
- 19 X - Wrocław, Arkady Wrocławskie;
- 26 - 27 X - Kraków, Galeria Bronowice;
- 9 XI - Gliwice, CH Forum;
- 15 - 16 XI - Poznań, Międzynarodowe Targi Poznańskie;
- 23 XI - Warszawa, Plac Unii Lubelskiej;
- 24 XI - Katowice, Galeria Katowicka;
- 30 XI - Lublin, Vivo!;
- 4 - 15 XII - Warszawa, Mustache Yard Sale.