Według statystyk fundacji Alivia szacuje się, że co czwarty Polak w ciągu swojego życia zachoruje na nowotwór. Mając na uwadze te niepokojące dane, firma Nationale-Nederlanden wystartowała z kampanią, której celem jest skłonienie Polaków do refleksji nad własnym zdrowiem i zachęcenie ich do zapewnienia sobie szerokiego wsparcia na wypadek ewentualnej choroby. Akcja ubezpieczyciela została poprzedzona obserwacją społeczną, sprawdzającą, jak wybrane osoby reagują na informację o wskaźniku zachorowalności. W ramach 6-tygodniowej kampanii ubezpieczyciel przewidział m.in. współpracę z youtuberem Rafałem Gęburą, prowadzącym kanał „7 metrów pod ziemią”, kampanię contentową na łamach portalu onet.pl i medonet.pl, a także działania w swoich kanałach społecznościowych.
– Z opublikowanego nie tak dawno raportu Polskiej Izby Ubezpieczeń wynika, że 81 proc. Polaków obawia się raka, ale tylko jedna trzecia uważa, że może on ich bezpośrednio dotknąć. Wielu z nas – co jest zrozumiałe – odsuwa od siebie myśl o zachorowaniu. Podejmujemy działania dopiero wtedy, gdy nowotwór staje się dla nas lub naszych bliskich faktem. Pomimo licznych debat oraz akcji społecznych nawołujących do profilaktyki przeciwnowotworowej, wielu Polaków wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ma realny wpływ na swoje zdrowie i może zmniejszyć ryzyko wystąpienia nowotworu. Poprzez zainicjowaną właśnie kampanię chcemy im przypomnieć, że o własnym zdrowiu i zabezpieczeniu się na wypadek tej choroby, m.in. za pomocą specjalnego ubezpieczenia, warto pomyśleć zawczasu
– mówi Marta Maszewska-Danielewicz, dyrektor ds. komunikacji marketingowej i marki w Nationale-Nederlanden.
– Chcemy pokazać, że lepiej działać niż omijać trudne tematy dotyczące naszego zdrowia. Dlatego mówimy wprost o szacunkach dotyczących zachorowania na nowotwory w Polsce i zachęcamy do profilaktyki – również w zakresie finansowym. W ramach kampanii promujemy szerokie wsparcie, które oferujemy naszym klientom: materialne, praktyczne, psychologiczne, a także stałą pomoc ze strony naszych doradców
– dodaje Marta Maszewska-Danielewicz.