W lipcu wystartowała 6. edycja Uniwersytetu Sukcesu, którą zapoczątkowały tygodniowe warsztaty. Jest to program organizowany przez Fundację Digital University, który wspiera młode kobiety z nieuprzywilejowanych środowisk w wejściu na rynek pracy. To zarazem największy program stypendialny dla kobiet, skoncentrowany głównie na osobach z mniejszych miejscowości i rodzin o niskich dochodach. W tym roku campy motywacyjno-rozwojowe odbyły się w Warszawie, Poznaniu i Krakowie, a partnerem głównym programu po raz kolejny zostało Nationale-Nederlanden.
W Nationale-Nederlanden wierzymy, że mamy realny wpływ na przyszłość kolejnych pokoleń. Dlatego nasza misja obejmuje nie tylko zabezpieczenie finansowe naszych klientów i troskę o ich zdrowie oraz bezpieczeństwo, ale również wsparcie rozwoju ludzi i działanie na rzecz potrzebujących – mówi Liwia Kwiecień, członkini zarządu ds. HR w Nationale-Nederlanden – Od początku z pełnym zaangażowaniem wspieramy inicjatywę Uniwersytetu Sukcesu – projekt, który umożliwia młodym kobietom wyrównanie szans na rynku pracy. Naszym celem jest zapewnienie, aby każda z uczestniczek, niezależnie od trudności osobistych, miała możliwość rozwoju oraz osiągnięcia swoich zawodowych marzeń – dodaje.
Liwia Kwiecień, członkini zarządu ds. HR w Nationale-Nederlanden
Od sześciu lat obserwuję, jak – dzięki programowi – te najpierw niepewne swoich możliwości młode kobiety, zyskują siłę i wiarę w siebie. Na ich sukces, ale też programu, składają się dwa czynniki. Po pierwsze, pracowitość stypendystek, a po drugie, kompleksowość oferty, z jakiej mają okazję skorzystać. Wspieramy ich na każdym etapie. Od wsparcia w poznaniu siebie i swoich mocnych stron, pozyskanie umiejętności związanych z udziałem w rekrutacjach, aż po typowo branżową wiedzę z obszaru IT, kończąc na budowaniu niezbędnych kompetencji przyszłości. Program daje dużo, ale wymaga równie wiele.
Ela Wojciechowska, prezeska Fundacji Digital University.
Nasi eksperci, pełniący funkcję mentorów, prowadzą kursy i warsztaty, dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem. Poprzednie edycje pokazały, że program ma znaczący, pozytywny wpływ na uczestniczki, które robią pierwsze kroki na drodze swojej kariery zawodowej. To nie tylko ogromna dawka wiedzy o nowych technologiach, ale także wsparcie rozwoju osobistego. Pomaga uczestniczkom zidentyfikować ich mocne strony i efektywnie je wykorzystywać – na przykład podczas rozmów kwalifikacyjnych – jednocześnie motywując do dalszego działania.
mówi Liwia Kwiecień, członkini zarządu ds. HR w Nationale-Nederlanden.
Fundacja Digital University działa od 2014 roku. Jej misją jest wyrównywanie szans i edukacja w zakresie nowych technologii oraz kompetencji przyszłości. Dostarcza najnowszą wiedzę w tych obszarach i pomaga odnaleźć się w dynamicznie zmieniającym się świecie. Organizacji zależy na wzmacnianiu kompetencji przyszłości wśród społeczności szkolnych, dlatego oferowane programy – Be.Eco, Be.Net i Masters&Robots Youth kierowane są do nauczycieli, dzieci i młodzieży. Poprzez program Uniwersytet Sukcesu Fundacja podejmuje działania wyrównujące szanse kobiet na rynku pracy w IT.
Nationale-Nederlanden działa w Polsce od 1994 roku. Firma jest jednym z liderów rynku, specjalizującym się w ubezpieczeniach na życie, oszczędnościach i emeryturach. W ofercie posiada produkty, które pomagają klientom dbać o to, co dla nich najważniejsze, czyli życie i zdrowie. Jako firma odpowiedzialna społecznie od lat angażuje się w inicjatywy, które rozwiązują problemy społeczne i poprawiają jakość życia Polaków.