W ostatni weekend września (28-29 września) w Warszawie ponownie zagoszczą biegacze z całego świata, aby zmierzyć się w 46. Nationale-Nederlanden Maratonie Warszawskim. Tegoroczna edycja przyciągnie ponad 8000 uczestników. Sponsor tytularny biegu, Nationale-Nederlanden, przygotował dla wszystkich uczestników wydarzenia atrakcje, promujące zdrowy styl życia oraz profilaktykę zdrowia. Wszystko to pod hasłem „O kondycję dbasz teraz. O zdrowie – na dłuższą metę”, które przypomina o tym, jak ważne jest dbanie o siebie – tak na trasie maratonu, jak i na co dzień.
Biegi długodystansowe mają to do siebie, że wymagają odpowiedniego przygotowania. Regularne treningi, odpowiednio dobrana dieta, właściwe obuwie, ale też suplementacja i badania medyczne – to podstawy dbania o siebie, o których maratończykom nie trzeba przypominać. Przekroczenie linii mety podczas takiego biegu jest zwieńczeniem wysiłków, jakie biegacze włożyli w czas przygotowań. Myślę, że możemy się od nich wiele nauczyć. Dlatego też to biegowe podejście zainspirowało nas do tegorocznej odsłony kampanii pod hasłem „O kondycję dbasz teraz. O zdrowie – na dłuższą metę”
- mówi Paulina Sygnatowicz, ekspertka ds. marketingu i komunikacji w Nationale-Nederlanden.
O kondycję dbasz teraz
- Wyzwanie na bieżni „Czy dotrzymasz tempa legendzie?” – zwiedzający strefę marki będą mieli okazję porównać swoją prędkość z tempem, które utrzymuje Eliud Kipchoge, mistrz olimpijski i członek NN Running Team. To unikalna okazja, by zobaczyć, jak bardzo wymagające jest bieganie na poziomie światowym.
- Omawianie trasy maratonu – biegacze zapoznają się z kluczowymi punktami trasy, co pomoże im lepiej przygotować się do biegu. Szczegółowa analiza każdego odcinka pozwoli na optymalne rozplanowanie sił.
O zdrowie – na dłuższą metę
- Bezpłatne badania USG – w mobilnych gabinetach zlokalizowanych w namiocie Nationale-Nederlanden będzie można skorzystać z darmowych badań USG piersi, jąder oraz tarczycy. Badania te odbywać się będą w godzinach 9:00-17:00, a zapisy na nie rozpoczną się od godz. 9:00. Liczba miejsc jest ograniczona.
- Atrakcje dla dzieci – w strefie marki najmłodsi sympatycy sportu skorzystają z usług animatorek, które chętnie pomalują dziecięce buzie i przygotują niestandardowe fryzury.
Podczas tego wyjątkowego dnia chcieliśmy połączyć światy biegaczy i kibiców. Zależało nam, by wspierać tych, którzy odważyli się stanąć na starcie królewskiego dystansu (niekiedy po raz pierwszy), kibicować tym, którzy walczą o kolejne rekordy, jak również tym osobom, które chcą pokonać ten dystans z jeszcze innego powodu (np. wspierając akcję charytatywną #BiegamDobrze). Dzięki atrakcjom, jakie pojawią się w naszych punktach, mamy nadzieję, że kibice – obserwatorzy również przekonają się do tego sportu i zobaczą, jak wiele radości może on przynieść. Kto wie, może dzięki temu zadebiutują podczas kolejnej imprezy biegowej?
– dodaje Paulina Sygnatowicz.
Profilaktyka dla siebie, pomoc dla innych
Naszym celem jest promowanie profilaktyki zdrowotnej i świadomości, jak regularne badania mogą zapobiegać poważnym schorzeniom. Poprzez nasze działania podczas maratonu chcemy dać uczestnikom i kibicom możliwość szybkiej kontroli zdrowia, ale także pokazać, że dbanie o zdrowie to proces, który powinien trwać przez całe życie. Wierzymy, że maraton to idealna okazja, aby połączyć aktywność fizyczną z profilaktyką zdrowotną
- dodaje Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej i rzeczniczka prasowa Nationale-Nederlanden.
W maratonie chodzi nie tylko o sportowe osiągnięcia, ale również o solidarność i wspieranie potrzebujących. Akcja „Razem pokonamy maraton” pozwala kibicom i uczestnikom połączyć swoje siły, aby nie tylko pokonać dystans, ale także przekazać środki na cele charytatywne. To doskonały przykład, jak sport może być narzędziem do zmiany na lepsze, nie tylko dla siebie, ale i dla innych. Wspólne bieganie ma w tym roku szczególne znaczenie, bo po raz kolejny łączy nas w dążeniu do wspierania ważnych społecznych inicjatyw
– dodaje Marta Pokutycka-Mądrala.
- 15 000 złotych dla największej zbiórki,
- 10 000 złotych dla drugiej największej zbiórki,
- 5 000 złotych dla trzeciej największej zbiórki.
Nationale-Nederlanden działa w Polsce od 1994 roku. Firma jest jednym z liderów rynku, specjalizującym się w ubezpieczeniach na życie, oszczędnościach i emeryturach. W ofercie posiada produkty, które pomagają klientom dbać o to, co dla nich najważniejsze, czyli życie i zdrowie. Jako firma odpowiedzialna społecznie od lat angażuje się w inicjatywy, które rozwiązują problemy społeczne i poprawiają jakość życia Polaków.