Czy licealistów można zainteresować finansami? Nationale-Nederlanden oraz Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości postanowiły to sprawdzić. Wspólnie zainicjowały projekt na rzecz edukacji finansowej młodych Polaków i stworzyły przeznaczoną dla nich grę planszową. „Finanse – ogarniam to!” to symulacja skierowana do osób w wieku 16-18 lat.
Zdaniem dr hab. Marty Postuły z Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego zaproponowane w grze stopniowe podejmowanie decyzji pozwoli uczniom zrozumieć rzeczywiste dylematy i konsekwencje podejmowanych przez nich działań. W ten sposób uczestnicy mogą skonfrontować się z ich krótko- oraz długookresowymi skutkami.
- Gra „Finanse – ogarniam to!” to nasz pomysł na uatrakcyjnienie lekcji przedsiębiorczości. Dzięki praktycznemu, a przy tym emocjonującemu doświadczeniu, jakim jest rozgrywka z rówieśnikami, uczniowie w przystępny sposób przyswoją i utrwalą wiedzę z zakresu finansów osobistych.
– mówi Barbara Szymczyk-Opiłka z Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
- Pomysł stworzenia gry zrodził się podczas przygotowywania raportu „Dojrzałość finansowa Polaków”. Wynika z niego, że ponad 80 proc. Polaków uważa się za dojrzałych i odpowiedzialnych. Opiera się to jednak bardziej na emocjach niż racjonalnych przesłankach. To samo badanie pokazało bowiem, że co piąta osoba, która uważa się za dojrzałą, nie pomyślała jeszcze o oszczędnościach na przyszłość. Ważne jest więc, abyśmy dobre nawyki finansowe wyrabiali w sobie już w młodym wieku.
– mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.