W Polsce prezenty to istotny element obchodów świąt Bożego Narodzenia. Zwyczaj ten pojawia się również w firmach. Jak wynika z badania Nationale-Nederlanden 22 proc. pracowników deklaruje, że otrzymuje pod choinkę prezent od swojego pracodawcy. Niemal w połowie przypadków (46 proc.) są to bony i karty podarunkowe, rzadziej dodatki do wynagrodzenia oraz paczki ze słodyczami czy kosmetykami. Średnia wartość upominku to 407 zł.
Zadowolenie pracowników jest istotną składową sukcesu firmy, która chce być odpowiedzialnym i dbającym pracodawcą. Stąd coraz bardziej znacząca rola różnego rodzaju benefitów, na które składają się premie, ubezpieczenia grupowe, szkolenia, ale też prezenty. Jedną z naturalnych okazji, by pokazać współpracownikom, jak bardzo się ich docenia, jest Boże Narodzenie. Dlatego coraz więcej firm decyduje się na zakup prezentów pod choinkę
– mówi Anna Kwiatkowska, menadżer ds. produktów grupowych i oferty benefitowej w Nationale-Nederlanden.
Reprezentatywne badanie sondażowe na zlecenie Nationale-Nederlanden przeprowadzone zostało metodą CAWI przez firmę SmartScope w dn. 23-30 listopada 2021 r. na grupie 1086 osób 16+ pracujących zawodowo.