Wraz z początkiem wakacji wystartuje ogólnopolski projekt edukacyjno-zawodowy „Uniwersytet Sukcesu”, orgaznizowanym przez Fundację Digital University. Jego celem będzie wsparcie podopiecznych domów dziecka i placówek opiekuńczo-wychowawczych w wejściu na rynek pracy.
Od początku zdawaliśmy sobie sprawę, jak trudny, ale też jak bardzo potrzebny jest ten projekt. Wychowankowie domów dziecka bardzo często po osiągnięciu pełnoletności są pozostawieni sami sobie, znacznie trudniej niż innym dzieciom jest im także zdobyć wykształcenie. Nasz cel jest prosty – pomoc najbardziej uzdolnionym i chętnym do nauki dziewczętom. Skala potrzeb jest ogromna, ale wraz z naszymi partnerami zrobimy wszystko, by tym dziewczętom pomóc
– mówi Jowita Michalska, Prezes Fundacji Digital University.
Dawka inspiracji
Uznaliśmy, że właśnie te kierunki mogą okazać się najbardziej interesujące dla młodych dziewcząt, dla których świat internetu i mediów społecznościowych jest środowiskiem naturalnym
– mówi Elżbieta Wojciechowska, Dyrektor Programowa Fundacji Digital University.
Decyzję o tym, żeby wziąć udział w projekcie podjęliśmy bez wahania. Chcemy pomóc tym dziewczętom, które zasługują na dobry start w dorosłe życie. Ich dotychczasowe doświadczenia zazwyczaj są bardzo trudne, z drugiej strony jest to grupa młodych, ambitnych dziewcząt, które chcą wiele osiągnąć. Chcemy mieć choć mały udział w tym, by odmienić ich los i wzmocnić ich kompetencje zarówno w zakresie nowych technologii, jak również umiejętności miękkich
– mówi Marta Pokutycka-Mądrala, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej Nationale-Nederlanden.